mandag den 5. september 2016

Velkommen til Musicon!



Første dag med Musicon projektet, hvor vi blev udsendt for at lære området at kende, researche og indsamle information, billeder og sketches.



Lige så snart man kommer ind på området, kan man se de gamle haller, der er fordelt rundt på Musicon. Jeg ved endnu ikke om det er lagerhaller, eller om det har været der, hvor Unicon producerede deres betonrør.


Der er også rigtig mange "tomme" områder, som ser ud til at  være parkeringspladser eller byggepladser. Man kan godt fornemme det er et industriområde, eller at det har været.
Det virker som om det bare er blevet forladt, så at sige, som området bare er blevet overgivet til folk, til at gøre hvad de vil. 
Man kan så undre sig over, hvorfor Roskilde kommune har ladet området være så frit.


Grafiti og andet udsmykning i området, giver en fornemelse af at man nærmest er på Christiania. Jeg kan også forestille mig, der måske foregår ulovlige aktiviteter her, min gruppe og jeg så nemlig også sko der var blevet hængt op på en line som er et tegn på at der holder stofsælgere til.







































Ingen kommentarer:

Send en kommentar